Ledig stilling som arkivleder i Telemark politidistrikt - Administrativ enhet
Ved Telemark politidistrikt er det fra 1.1.15 ledig fast stilling som arkivleder (sko1072), for tiden stedsplassert ved Drifts-og informasjonsseksjonen ved Administrativ enhet, politihuset Grenland. Arbeidstiden er fleksitid, og det kan forekomme noe reisevirksomhet.
Administrativ enhet er politimesterens stabsenhet, og har et distriktsovergripende ansvar for felles administrative gjøremål.
Politi- og lensmannsetaten er for tiden i omstilling. Dette kan medføre endring i politidistriktets ansvarsområder og oppgaver.
Arbeidsområde:
- Daglig drift av arkivet
- Opplæring og brukerstøtte for de ansatte i distriktet
- Oppfølging av innsynsbegjæringer og utarbeidelse av offentlig journal
- Systemadministrator for Doculive
- Avleveringsarbeid
- Videreutvikle arkivplan og gode arkivrutiner ihht regelverk i offentlig sektor
- Andre oppgaver innen fagfeltet
Kompetansekrav:
- Høyere arkivutdanning, eventuelt annen relevant høyskole- eller universitetsutdanning. Særlig relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet.
- Arbeidserfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver
- Gode IT-kunnskaper og erfaring med elektronisk dokumentbehandlingssystemer
- Kunnskap om regelverk som regulerer arkivene i offentlig sektor og god kunnskap om offentlig forvaltning
- Språkkunnskap, fortrinnsvis norsk og engelsk
- Førerkort klasse B
Ønsket kompetanse:
- Kjennskap til Noark-basert sak/arkivsystem
Personlige egenskaper:
I vurderingen av kandidatene legges det vesentlig vekt på personlig egnethet til stillingen. Egenskaper det legges særlig vekt på er:
-Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
-Nøyaktig og strukturert i arbeidet
-Ansvarsfull, selvstendig og utviklingsorientert
-Gode serviceinnstilling internt og eksternt
- Stor arbeidskapasitet
-Gode sosiale evner som fremmer godt arbeidsmiljø
-Bevisst på HMS og kvalitet
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med minoritetsbakgrunn.
Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen. Ansettelse vil bli foretatt i henhold til bestemmelsene i personalreglement for politi-og lensmannsetaten og tjenestemannsloven.
Det stilles krav om plettfri vandel. Det vil bli innhentet politiattest.
Ved internt opprykk vil det bli ledig stilling som førstekonsulent (1408) ved arkivet.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til seksjonsleder Asle Haugen tlf: 35906585 eller administrasjonssjef Line Grøtsund tlf: 35906410.
For å søke stillingen må elektronisk søknadsskjema som er tilknyttet annonsen benyttes. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju, og må der medbringe dokumentasjon på CV med kopi av attester og vitnemål.
VI ØNSKER DEG VELKOMMEN TIL Å SØKE JOBB I TELEMARK POLITIDISTRIKT.
Arbeidssted:Myren 7, 3718 Skien
Kontaktinfo:Line Grøtsund, Administrasjonssjef, (+47) 35906500
Asle Haugen, Seksjonsleder, 35906585
Nøkkelinformasjon:Annonsør: Politiet, Telemark politidistrikt
Stillingsbrøk: 100%
Heltid
Fast stilling
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]