IT & Operations IT drift og integrasjonstjenester, seksjon Brukerstøtte og hendelseshåndtering
DNB IT & Operations er selve «hjertet» i DNB. Det er her vi hele tiden utvikler nye og fremtidsrettede løsninger for våre kunder. IT & Operations leverer IT-tjenester og bankproduksjon, samt interne konsernfelles tjenester som sikkerhet, anskaffelser og eiendom. Vi skal sørge for at både kunder og ansatte opplever at DNB er en bank der ting fungerer, der planer blir til virkelighet og ideer settes ut i livet. Vi er i en spennende utvikling med store endringer, der vi i samarbeid med noen av verdens ledende leverandører skal skape gode leveranser til våre kunder og brukere.
Seksjon Brukerstøtte og hendelseshåndtering er ansvarlig for IT brukerstøtte til konsernets medarbeidere, IT driftstøtte og autorisasjon. I denne enheten er det nå ledig stilling som Senior Fagkonsulent - hendelseshåndtering.
Arbeidsoppgaver
- Som Incident Manager må du kunne håndtere alvorlige IT-driftshendelser i henhold til DNBs ITIL-prosess, herunder ansvarlig for å sette sammen løsningsteam bestående av interne ressurser og leverandører, samt lede disse. Hendelseshåndtereren er også ansvarlig for å fatte beslutning på hvilke tiltak som skal gjennomføres for å gjenopprette tjenesten, dette inkluderer også godkjenning av nødendringer. Videre er hendelseshåndtereren ansvarlig for å sikre informasjon til ledelse, berørt forretningsområde og/eller støtteområde og DNB IT.
- Som Problem Manager må du kunne nominere mulige problem basert på «critical» eller «high incidents», samt tildele til rett domene/divisjon. Følge opp at eiere av etablerte problem behandler disse i henhold til gjeldende prosess. Vedlikeholde Known Error Database (KEDB).
- Tett samhandling med, og oppfølging av bankens tjenesteleverandører og øvrige miljø i DNB IT
- Lede og delta i relevante fora og møter
- Holde seg oppdatert på trender/utvikling innen ITSM
Fagkunnskap:
- Høyere utdannelse, men lang relevant erfaring kan sidestilles
- Erfaring fra koordinering av løsningsteam
- Sertifisering innen ITIL-rammeverket, herunder inngående kjennskap til håndtering av Incident, Problem og Event.
- Beherske norsk og engelsk skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Må kunne trives i et til tider hektisk arbeidsmiljø
- Kunne arbeide selvstendig
- God gjennomføringsevne
- God til å kommunisere muntlig og skriftlig
- Forbedringsorientert og endringsvillig
- Gode samarbeidsevner samt evne til å dele kunnskap og erfaringer med kollegaer
- Pragmatisk og løsningsorientert
Lønn etter kvalifikasjoner.
Fylke:Oslo
Jobbtype:Fast
Heltid/Deltid:Heltid
Arbeidstid:Dag
Søknadsfrist:26.10.2014
Arbeidssted:Oslo
Kontaktpersoner: Demis Berg Voukelatos mob: 990 94 799
Fullstendig utlysningstekst og søknad.Bakgrunnsjekk: DNB foretar bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnsjekk gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren og aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.